מדריך מאכלים ירושלמים

הקסם שבעיר

מדריך מאכלים ירושלמים

ירושלים נחשבת לאחת מן הערים הצבעוניות והעשירות ביותר, כאשר הדבר מתייחס גם להיבט הקולינארי. בעיר ישנו מגוון עצום של מאכלים מסגנונות שונים, אולם המכנה המשותף לכולם נובע מהטעם הערב והענוג שכל מאכל ירושלמי כזה מצליח לעורר. אחד מהמאכלים המסורתיים ביותר שמאפיינים את ירושלים הינו הפלאפל המוכר והידוע. בעיר עצמה ניתן ליהנות מעשרות דוכני פלאפל שפזורים לאורכה ולרוחבה, כמה מהם נחשבים לדוכנים המשובחים ביותר בארץ כולה.

האם מנת הפלאפל היא למעשה מאכל ירושלמי?

על אף שלמעשה הפלאפל נחשב למאכל לאומי של ישראל והוא מצוי כמעט בכל עיר בארץ אם לא בכולם, בכל זאת לא ניתן להתעלם מטעמו הייחודי של הפלאפל המצוי בעיר הבירה ירושלים. בזכות הייחודיות והאיכות של דוכני הפלאפל הפזורים בירושלים, ניתן ממש לומר 

שהמאכל הזה הפך להיות ירושלמי אמיתי. כעת ברצוננו לעבור אל סוג נוסף של מאכלים ירושלמים, לא פחות טובים מזה שצוין לעיל. מדובר במאכלים אותנטיים שכל כולם מבשרים חגיגה אמיתית לכל החושים, מגיעים בשלל צבעים וניחוחות נהדרים.

שוק מחנה יהודה
אלו נמצאים במסעדות הנהדרות ובדוכנים שמאכלסים כמעט כל פינה בשוק המפורסם של ירושלים, הלא הוא שוק מחנה יהודה. בתוך השוק ניתן להבחין בערב רב של מסעדות, דוכני ירקות, תבלינים מיוחדים, ניחוחות קסומים, מאכלי עדות מקוריים ובאופן כללי ליהנות מאווירה עשירה צבעונית ומלאה בכל טוב. כעת ברצוננו לדון במאכל שאולי נחשב לסמל הבולט ביותר של העיר ירושלים הלא הוא החומוס. מסעדות בירושלים, מעבר לחומוס והפלאפל, מציעות לנו עוד מגוון מאכלים נהדרים ומשובחים שקשה לפספס אותם, בעיקר המסעדות המזרחיות שבהן. 

מנות ירושלמיות מסורתיות
כאשר מדברים על מאכלים ירושלמים קשה להתעלם מהחומוס, וממאכלי הדגים המבושלים שמציעות לנו המסעדות המזרחיות בעיקר בירושלים. כמו כן מן הראוי לכלול ברשימה זו גם מנות ירושלמיות נפוצות ומוכרות דוגמת מנת הקוסקוס הנפלאה, חומוס עם בשר, דגים ובשר היישר מן הטאג'ין שהוכנו על גבי גחלים לוהטות, מטעמים נהדרים שהוכנו על פתיליות, ממתקים מזרחיים שישאירו גם אתכם עם טעם של עוד ועוד עושר אינסופי של ריחות ניחוחות ותבשילים.

Adama
עבור לגרסה המיוחדת המותאמת לתוכנת הקראה